Rany, leczenie i śmierć

Może się zdarzyć, że w tych niebezpiecznych czasach nasza postać zostanie ranna. Nieważne, czy to w konsekwencji jakiegoś większego spisku, czy została napadnięta na trakcie przez bandytów. I lepiej szybko szukajmy cyrulika, bo nawet niepozorna rana może doprowadzić naszą postać do ostatecznej śmierci. Poniżej przedstawiamy zasady dotyczące ran, leczenia i śmierci.

Punkty życia, a punkty strukturalne

By najpierw lepiej przedstawić problematykę odnoszenia ran, musimy wprowadzić najpierw pewne rozróżnienie. Chodzi nam tu o różnice między Punktami Życia (PŻ), a Punktami Strukturalnymi (PS).
Niektóre potwory oraz istoty nieumarłe nie posiadają standardowego rozkładu żyć na ciele. Jest to odzwierciedleniem faktu, że mogą to być istoty o wiele potężniejsze i wytrzymalsze niż ludzie. Posiadają one natomiast Punkty Strukturalne (PS). Liczba PS oznacza ilość ciosów jakie może dane stworzenie przyjąć na swoje ciało. Trafienie w dowolna lokacje ciała zabiera potworowi jeden PS. Istota umiera, jeśli jej PS zejdą do zera.
Punkty Życia (PŻ) natomiast oznaczają, ile razy można trafić w daną część ciała. PŻ posiadają głównie cywilizowane rasy, postacie graczy. Standardowo każda postać posiada 1 PŻ na każdą lokację ciała. Co to oznacza? Oznacza to, że każda część jego ciała (korpus, lewa, prawa ręka i noga) posiada 1 Punkt Życia. Trafienie w daną część ciała powoduje utratę PŻ tej części ciała. Jeśli np. Imeshijski żołnierz posiada 1 PŻ to wystarczy trafić go raz w rękę, by ją zranić. Żołnierz jednak żyje dalej, nie może jednak posługiwać się trafioną kończyną. Każda część ciała liczy się jakby osobno, każde trafienie może wyłączyć daną część ciała z walki. Jeśli np. wojownik posiada 2 PŻ na rękę prawą i 3 PŻ na lewa nogę, należy do trafić 2 razy w prawą rękę i 3 razy w lewą nogę, by te kończyny wyłączyć z rozgrywki.

Trafienia

rozróżniamy 3 rodzaje trafień:

  • trafienie w korpus – postać przechodzi w stan umierający (jeżeli posiada na korpusie 1 PŻ),
  • trafienie w kończyny – postać przechodzi w stan ranny,
  • trafienia od strzał – postać przechodzi w stan umierający, niezależnie od trafionej lokacji, również trafienie w broń powoduje stan umierający - nie dotyczy odbijania strzał za pomocą tarczy. Trafienie to obejmuje jedynie trafienie za pomocą pocisków z łuku i kuszy. Inne bronie miotane zadają normalne obrażenia.

Trafienie w głowę uznaje się za nieważne. Ze względów bezpieczeństwa zabronione jest umyślne trafianie w głowę. Osoba, która notorycznie umyślnie będzie atakować innych w tą część ciała zostanie wyeliminowana z zabawy.

Stany zdrowia

Wyróżniamy 4 stany zdrowia:

  • zdrowy – postać funkcjonuje normalnie, może korzystać z czarów, rekwizytów, umiejętności itp.,
  • ranny – postać nie może posługiwać się ranną kończyną. Jeśli kończyna nie zostanie w ciągu godziny uleczona, postać się wykrwawia i przechodzi w stan umierający,
  • umierający – postać nie może chodzić, musi leżeć, nie może używać swoich umiejętności, ma ranne wszystkie kończyny (nie może ich używać), może jednak korzystać z niektórych eliksirów (mikstury, amulety itp.). Jeśli w ciągu 15 minut nie zostanie udzielona postaci pomoc, ta przechodzi w stan martwy,
  • martwy – postać nie może używać swoich umiejętności, rekwizytów itp., cały swój ekwipunek zostawia w miejscu śmierci. Należy założyć na głowę białą chustę – taka postać staje się duchem i nie ma możliwości kontaktowania się z żywymi (chyba że ci posiadają odpowiednie umiejętności lub czary). Duch krąży w pobliżu miejsca swojej śmierci przez następne 15 minut, następnie udaje się do Mistrzów Gry po dalsze wskazówki.

Podczas normalnej walki można sprowadzić przeciwnika tylko do stanu umierającego tzn. odebrać mu wszystkie PŻ z korpusu. Definitywnego uśmiercenia postaci (sprowadzenie jej do stanu martwego) można dokonać za pomocą umiejętności dobijanie.

Postać można wskrzesić, jeżeli przebywa jeszcze w stanie martwym.

Po ostatecznej śmierci gracz traci bezpowrotnie swoją postać. Może (lecz nie musi) otrzymać nową postać do gry, może też zakończyć rozgrywkę w LARP. Drogi graczu staraj się nie ginąć!

Leczenie i utrzymywanie przy życiu

Mimo tego, że konsekwencje zranienia są dosyć poważne, postać może łatwo uchronić się przed widmem śmierci. Jeśli posiadamy umiejętność pierwsza pomoc lub felczer, możemy opatrzyć swoją ranną kończynę (WARUNEK: co najmniej jedna nasza ręka musi być sprawna – trzeba przecież jakoś założyć sobie opatrunek). Sami nie możemy opatrzyć się w przypadku, gdy zostaliśmy ranni w korpus. Poprzez opatrzenie i leczenie rozumiemy użycie odpowiedniej umiejętności oraz rekwizytu (dla ran jest to owinięcie bandażem, założenie opatrunku itp., dla uleczenia choroby jest to podanie lekarstwa, dla zatrucia jest to podanie antidotum itp.). W stanie umierającym nie możemy się sami uleczyć (gdyż nie możemy korzystać ze swoich umiejętności).

Jeśli opatrzono nam kończyny lub założono opatrunek na tors, przez 30 minut musimy nosić opatrunki. Opatrzone kończyny nie mogą być używane przez 30 minut, natomiast, jeśli właśnie zaleczono nam rany na korpusie, nie możemy przez 30 minut biegać i używać broni. Niektóre mikstury i czary od razu goją ranę, nie potrzebujemy więc tak długiego okresu rekonwalescencji i od razu po zaleczeniu możemy używać danej części ciała.

Powrót do zdrowia

Po określonym czasie od zaleczenia danej części ciała możemy zdjąć założony nam opatrunek. Dana część ciała jest zdrowa i możemy dalej używać jej tak, jakby nigdy nie została zraniona. Niektóre mikstury i trucizny mogą jednak spowodować, że zraniona ręka czy noga nigdy nie odzyska pełnej sprawności.

Idź dalej

Zostaw odpowiedź

Udowodnij, że jesteś człowiekiem - przepisz tekst z obrazka

Please type the characters of this captcha image in the input box

Możesz używać tagów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>