Walka

Jednym z najbardziej fascynujących elementów LARPa jest symulacja walki oraz konfliktów zbrojnych. Użycie broni jest bardzo wygodnym sposobem rozwiązywania wielu problemów podczas gry. Pozwala bronić się przed napaściami, kradzieżą czy nawet niewolą. Należy pamiętać, że nie jest to jego najważniejszy element. Istnieje wiele innych ciekawszych sposobów rozwiązywania problemów, zależy to jedynie od pomysłowości graczy.

Poniżej przedstawiamy zasady bezpiecznej walki obowiązujące na LARPie „Zardzewiały Topór”. Nieprzestrzeganie ich może prowadzić do wyrządzenia krzywdy drugiej osobie, a szkodnikowi niestosującemu się do zasad często szybko dziękujemy, i nie zapraszamy na następne odsłony LARPa.

  • do walki używamy tylko bezpiecznych broni, dopuszczonych przez organizatorów,
  • walczymy dla zabawy, naszym celem nie jest zranienie ani uszkodzenie innych graczy,
  • staramy się nie atakować głowy (ze względów bezpieczeństwa),
  • trafienia dzielimy na: trafienie w korpus, trafienie w kończyny; trafienia w głowę się nie liczą,
  • gramy fair (jeśli ktoś oszukuje, to może od razu pożegnać się z LARPem),
  • w walce nie używamy zranionych (niezaleczonych) kończyn,
  • nie używamy w walce kopnięć i uderzeń pięścią, głową, itp.; nie wywracamy przeciwnika, nie gryziemy, nie drapiemy, nie wydłubujemy oczu, nie rzucamy bronią. Do walki używamy tylko bezpiecznej broni w bezpieczny sposób!
  • Nie zabieramy zabitym ich ekwipunku, części stroju, itp., chyba ze są to rekwizyty dotyczące fabuły danego LARPa.

Broń na LARPie

Na LARPie korzystamy tylko z przystosowanej do tego celu, bezpiecznej broni. Jedynym dopuszczalnym szkieletem dla broni (nie wliczając włóczni i strzał) jest rura PCV. Wewnątrz LARPowej broni nie ma prawa znaleźć się nic innego, niedopuszczalne są kije czy metalowe pręty. Spowodowane jest to chęcią zachowania jak największego bezpieczeństwa – rura PCV jest lżejsza od np. kija, dlatego ciosy wykonane taką bronią nie stanowią większego zagrożenia dla atakowanego.
Broń w miejscach, którymi można zadać cios musi być obłożona otuliną – miękką izolacyjną gąbką przeznaczoną do osłaniania rur bądź karimatą. Również brzegi tarczy muszą być osłonięte otuliną lub karimatą.
Broń, która ma zostać dopuszczona do użytkowania na LARPie nie może posiadać żadnych ostrych lub metalowych fragmentów, w przeciwnym razie nie będzie dopuszczona do rozgrywki.

Zobacz jak tworzyć broń otulinową:

Broń dzielimy na:

  • strzelecką – do jej używania potrzebne są 2 sprawne ręce i bezpiecznie pociski,
  • jednoręczną – do jej używania potrzebna jest 1 sprawna ręka,
  • dwuręczną – do jej używania potrzebne są 2 sprawne ręce,
  • miotaną – do jej używania potrzebna jest jedna sprawna ręką.

Jeśli wymagania dotyczące broni nie są możliwe w danej chwili do spełnianie (np. gdy używamy miecza dwuręcznego, a zostaliśmy ranni w jedną rękę), postać nie może używać danej broni aż do momentu, gdy zacznie znów spełniać wymagania stawiane przez broń.

Najczęściej spotykanymi brońmy na LARPie Zardzewiały Topór są:

  • sztylety o długości do 50 centymetrów, na których można używać specyficznych umiejętności,
  • bronie krótkie (np. miecz krótki, topór) o długości do 80 centymetrów,
  • bronie półtoraręczne (np. miecz długi, korbacz) o długości od 80 do 130 centymetrów (może być używana jedną ręką bądź też dwoma),
  • bronie oburęczne (np. miecz dwuręczny, włócznia) o długości przewyższającej 130 centymetrów, która może być używana wyłącznie dwiema rękami,
  • bronie miotane (np. sztylety do rzucania, toporki do rzucania, oszczepy) często używany przez bandytów i zabójców. Broń taka musi być szczególnie bezpieczna. Można posiadać tylko dwie sztuki broni rzucanej.
  • broń strzelecka (łuk, kusza) o naciągu maksymalnie 12 kg, którym oczywiście nie można parować ciosów, a obrażenia zadajemy przy użyciu bezpiecznych pocisków wystrzelonych z łuku. Udane trafienie takim bezpiecznym pociskiem zabiera dwa PŻ, zamiast jednego.

Jeśli chodzi o konstruowanie broni, pozostawiamy Ci dość dużą swobodę przy jej tworzeniu. Pamiętaj jednak, że broń przez Ciebie stworzona musi być bezpieczna i zgodna z regułami LARPa ZT. Każda nowa broń przez Ciebie przyniesiona zostanie szczegółowo sprawdzona i przetestowana na Tobie.
Pamiętaj, że podczas walki najbardziej liczy się bezpieczeństwo Twoje i innych graczy, a nie ilość rannych postaci, a i czasem samych graczy.

Test na właścicielu

Test na właścicielu odbywa się zawsze, gdy na LARPa przyjdzie uczestnik posiadający nową broń. Podczas testu doświadczeni gracze używają nowej broni do zadania kilku typowych, powszechnych na LARPie ciosów w właściciela. Jeśli jego broń nie wyrządzi mu większej szkody, a samo uderzenie nie będzie zbyt bolesne, taką broń można dopuścić do gry. W innym przypadku broń oddawana jest właścicielowi i nie dopuszcza się jej do rozgrywki, aż do czasu takiego jej przystosowania, by nie wyrządziła ona nikomu większej szkody.

Idź dalej

Zostaw odpowiedź

Udowodnij, że jesteś człowiekiem - przepisz tekst z obrazka

Please type the characters of this captcha image in the input box

Możesz używać tagów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>